Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC9200650   L'iPad a l'aula com a eina pel docent
2015-2016   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   15/10/2015 - 28/11/2015 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   01/09/2015 - 15/10/2015
  
Cost matrícula (Euros)   90
  
Descripció i   Metodologia:   El curs no és gratuït: el preu de la taxa del curs és de 90 € pels no socis i de 60 € pels que en són.
Organització: El cus s'organitza en temaris de una setmana de durada, al final de la qual, els alumnes han d'entregar activitats que conformaran el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant la setmana, es creen espais de debat sobre el mateix temari o relacionat que són de participació obligatòria i que junt amb l'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no de l'alumne.
Aquest és un curs destinat a que els docents treguin el màxim partit de la tauleta tàctil iPad a l'aula utilitzant totes les capacitats i aplicacions que permet al docent excel·lir en la seva tasca docent. És un curs introductori al món de les aplicacions productives i la seva aplicació en la docència.
  
Objectius   Fer una introducció de la història de les tauletes tàctils, presentar l'iPad i aprofundir en les aplicacions nadiues del dispositiu tal i com el comprem a la botiga
-Veure les possibles situacions on l'iPad pot ser útil en un centre educatiu abans d'entrar a valorar les opcions en forma d'aplicacions del App Store.
-Veure les aplicacions per a la gestió documental amb iPad i eines al núvol.
-Veure les aplicacions d'edició i creació de documents a l'iPad.
-Veure les aplicacions d'Organització personal (Calendari, Tasques i contactes)
-Veure les aplicacions de gestió de l'aula en l'Ipad
  
Continguts   Continguts:
Tema 1: Introducció a les tauletes tàctils i iPad
Història de les tauletes tàctils
Què és una tauleta tàctil i iPad
Altres tauletes tàctils
Usos de les tauletes tàctils
Accessoris per a tauletes tàctils
Tema 2: Gestió documental amb iPad
Visualitzar documents
Escaneig de documentació
Prendre notes
Tema 3: Creació i edició de documents
Nadius
Serveis al núvol
Tema 4: Organització
Aplicacions Apple
Aplicacions de tercers
Tema 5: Gestió de l'aula al iPad
TeacherKit
iDoceo
iTeacherbook
Teachertool
Tema 6: Altres aplicacions útils en la docència
Eines per a mostrar el contingut de l'iPad al projector
Trucs i consells per apofitar bé l'iPad a l'aula.

  
Formador/a   Pere Catanyer Sardà
  
Avaluació   Setmana1
Activitat 1
En aquest bloc de continguts hem fet un vol de falcó al món de les tauletes tàctils. Hem vist una
mica d'història, elements que componen l'iPad, programari de sèrie que porta, ús de les tauletes
actual més freqüent i accessoris.
Respon breument a les següents preguntes:
Fas servir alguna aplicació per a gestionar la teva feina docent? Quines?
Sinó en fas servir cas, en quina tasca creus que una tauleta et pot ajudar més?
Hem parlat lleugerament dels dos fabricants de sistemes operatius per a tauletes que ara dominen
el mercat. Quins són els noms dels sistemes operatius i quins fabricants hi ha al darrera?
Quina raó hem enumerat, com el principal problema per a generalitzar l'ús de les tauletes en
àmbits professionals? Comenta quin és el factor que tu creus que et priva de fer-la servir a la teva
aula, si és el cas. Si ja l'utilitzes, quines problemàtiques t'hi has trobat?
Tens accessoris a la teva tauleta? Quins?
Sinó tens tauleta, però estas valorant en comprar-ne una, quins accessoris creus que et faria més
fàcil el treball diari docent?
Activitatat 2
Contesta a una de les dues qüestions:
Si tens una tauleta (iOS o Android) busca al App Store o al Google Play aplicacions que creus que
et poden ajudar en la teva tasca docent. Ja sigui d'organització, de visualització i edició de text o
de gestió d'aula. Comenta-les.
*En cas de no tenir tauleta tàctil, busca'm articles, blogs o notícies que parlin del que fem en
aquest curs: Aplicacions i usos de tauletes per a la docència.
Setmana 3
Activitat 1
De totes les opcions mostrades en aquest capítol per editar documents ofimàtics quina és la que
et quedaries? Perquè?
*Raona la teva resposta comparant la opció guanyadora i les descartades de les que hem vist i les
que no.
Activitat 2
Tant si tens iPad com si tens una tauleta android, valores/valoraries poder editar documents office
o libreoffice en la teva tauleta?
*Consideres que és un aparell adequat a tal fi, tenint en compte els exemples i les aplicacions
vistes aquesta setmana?
Activitat 3
Que opines dels serveis ofimàtics online? creus que en un futur l’utilització del mateix als centres
de treball docents? Creus que aquests estàn tecnològicament i formativament preparats?
*Raona la teva resposta i aporta les teves experiències al respecte.
Setmana 5
Activitat
Aquesta setmana hem vist moltes aplicacions de tasques, calendaris, contactes i aplicacions toten-un.
Quines aplicacions has decidit adquirir? Perquè?
*Anomena i raona si t’has decantat per alguna aplicació de cada categoria o si n’has triat una altra no llistada.
  
Requisits de  certificació   Certificació:
Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolits els requisits mínims d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són:
-Haver entregat i participat en un mínim d’un 100% de les activitats proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
-Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària, secundària obligatòria i formació professional
  
E-mail   secretariaAEIC@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 18/11/2015 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).